20130610

Verdensberømt SkriG!

Edvard Munch skreiv i sin dagbog 22. januar 1892:

«Jeg gik bortover veien med to vænner - så gik solen ned - himmelen ble pludselig blodrød - jeg stanset, lænet mig til gjærdet træt til døden - over den blåsvarte fjord og by lå blod og ildtunger - mine vænner gik videre og jeg stod igjen skjælvende av angst - og jeg følte at det gik et stort uendelig skrig gjennem naturen.»
Blaudekonsonanter. no anbefaler den nyudgitte biografien om Norges største kunstner av landets fremste tegneseriekunstner Steffen Kverneland. Foruden å gi et godt bilde av Edvard Munch og hans omgivelser, er det mange deilige blaude konsonanter å hente! Ifølge forlaget Comprendo press er framstillingen i boga gjort
på bakgrunn av sitater fra Munchs egne skrifter og samtidige skildringer fra Munchs liv og karriere. Nyd!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar