20160831

Endnote - lynkurs

1) TTT - Hokusai

2) EndNote - lær hvordan du holder orden på litteraturreferansene dine og lager litteraturlister
EndNote er et nyttig referanseverktøy for å håndtere litteraturreferanser. I programmet kan du hente inn referanser fra bibliotekkataloger og databaser på nettet, setter inn referanser og litteraturlister i Word, og gjør alle referanser søkbare.
 3) Målgruppe/Nivå: Bachelorstudenter, masterstudenter, PhD-studenter og ansatte ved UIS som ønsker en kort innføring i de meste elementære funksjonene i EndNote via PC. Deltagere bør ha grunnleggende kunnskap om søking i litteraturdatabaser.

4) Spørsmål / praksis
  • dataprogram
  • svare /lenker
  • #Delingslæring - #Samskabelse "google" - #SoMe - TTT
  • skrive ned - uia.no/bibliotek
  • samtale kl 11.50
5) Kursinnhold
  • Opprette et referansebibliotek
  • Registrere referanser manuelt
  • Hente referanser fra bibliotekkataloger og databaser, som f.eks. BIBSYS, Academic Search etc.
  • Kombinere EndNote og Word. Sette inn referanser og lage litteraturlister
  • Evt. - Tilpasninger, Stiler, Lagring: Sikkerhetskopi (Gir også mulighet til å sende hele biblioteket ditt som fil til en annen)
6) Last ned programvare: http://libguides.uia.no/c.php?g=430902&p=2987590

7) DemoA - teste 10 min Endnote - manuell

8) Oppgaver 20 min

9) Pause

10) DemoB 10 min Fra Database/Endnote 

11) Oppgaver 20 min

12) DemoC 0 min Word/Endnote 

"Lave skuldre"

Kursmateriell:
  • Oppgaver
  • Veiledning
  • PC/Mac





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar