20170722

FERIE - UDEN Å HA FERIE 😂

Har gründere egentlig ferie? 🙃


Det er juli og alle er på ferie, eller? Jeg tenkte at det å gründe er å kutte unødige utgifter (se forrige blogpost) og jobbe på, produsere og selge "produkter" - kurs skal designes, avtaler skal signes. Men to uker tenkte jeg å feriere på hytta (som ellers leier ut for å få inn midler i oppstartsfasen) uten de store arbeidsoppgavene - utenom å skrive og planlegge jobbhøsten, da... 

Men det gikk ikke slik, for er det noe jeg har lært så er det at entreprenører, butikkeiere og designere er på arbeid i hele juli. Gründing er sannelig ikke noe latmannsliv . På den ene siden gir eget foretak frihet i forhold til at man kan jobbe og ta fri når man vil, på den andre siden er man, spesielt i en oppstartsfase, avhengig av å gi flad pedal, når noen trenger tjenester og produktene man selger - om så det egentlig er i ferien. I mitt tilfelle, som også lager produkter med sørlandsk vri, må jeg kanskje bare belage meg på å gjøre som mange av butikkeierne jeg møter på min ferd: Sommerferie? Det er ei uke i begynnelsen av oktober - om jeg har tid og råd, da! 😂

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar