20170706

Hjelp, jeg har blitt gründer

Hjelp, jeg er blitt gründer! Jeg mikroblogger om #gründerliv og #entreprenørskab #innovasjonnorge #nyskaping #nyskabing #HjelpJegErBlittGründer

Jeg sitter på café #Drømmeplassen i #Kristiansand (bevilger meg bare en svart kaffi av økonomiske hensyn nå i startgroba) og tenker på hvordan jeg skal få endene til å mødes nå i begynnelsen. Jeg har fått en mail av en tidligere bekjent som vil engasjere meg som kursholder : jeg har tro på deg, skriver hun. En slik tillitserklæring - med penger som følger med er GULL verdt for meg nå, de henger ikke på trær, så jeg er i en fase der jeg må “si ja til alt” - uten at det er så mye å si ja til nødvendigvis.

Jeg må være framoverlent, når man er gründer uten å skulle gründe ny teknologi eller en ny app, er det lite økonomisk støtte å få. Så jeg møter folk på kafé, tilfeldig: mye kan skje når man bare treffer på folk tilfeldig! Og jeg spør etablerte gründere har tid til å møte meg. Og én ting har jeg lært: mange sørlandske gründere jobber seg gjennom hele sommeren - ferie får man ta når turistene har reist i september og august. Jeg har blitt med i gründerstartups som Coworx og KollektivetKrs og skal ta turen innom der etterpå nå. Kanskje selger jeg flere produkter og får til flere avtaler om jeg møter opp analogt - og ikke bare tar konakt via epost og sosiale medier. 

Jeg tror det - hva er din erfaring?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar