20151027

I boka Digitale læringsformer i høyere utdanning av forsker Trine Fossland leser jeg om om Howard Rheingolds begrep "social media literacy" (2015:147). Jeg må med skam å melde si at jeg ikke har hørt navnet før.... *blush* - jeg googler og finner bilde av en mann med fargerike skjorter og jakker, sinner nettsted Rheingold.com, der jeg ser at han er forfatter og ansatt ved Stanford og Harvard University. Wow! - men hvilke valg tar jeg for å finne ut mer om Rheingold og "social media literacy" - jeg tar på hodetelefoner og forsøker meg med denne TED-tanken han har holdt om samrabeid

Midt ute i et utrolig interessant og lærerikt foredrag, går det opp for meg at foredraget er hele 10 år gammelt! (Et klue når Rheingould sier at i framtida vil alle gå rundt med små datamaskiner i lomma) - helt utrolig! - Jeg VIL se ferdig filmen, men må først finne ut: lever han, hva gjør han nå, og viktigst: hvis han kunne snakke SLIK i 2005, hva snakker han om 10 år etter??

Etter et raskt Wikipedia-søk, PHu, han lever. Han er 68 - nå lurer jeg på om det fins noen foredrag fra nyere tid, Youtube next, men først må jeg se ferdig det 10 år gamle TED-foredraget som er utrolig lærerikt og tankevekkende også i 2015! 

Og så: søker i avansert google, på navn og "2015" http://peninsulapress.com/2015/03/02/howard-rheingold-next-chapter/ og Twitter 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar