20130408

Barnebokblink - bøker

Fjorårets plakat
Barnebokblinkarrangementet er for bibliotekarer i Aust- og Vest-Agder 7. og 8. mai.

Presentatører er Jannicke Usterud, Vennesla bibliotek, Birgit Svalastog, Karuss skolebibliotek Toril Kopperud, Farsund bibliotek og undertegnede. Torvald Hellum er arrangementskorrdinator og skal også få tak i en spennnende barnebokforfatter til arrangementene.



Program

09.30 Registrering og kaffe/te
10.00 Bokblink starter – inkl. pause på 15 min.
12.00 Lunsj
13.00 Anna Fiske – om billedbøkene sine
13.20 Bokblink fortsetter – inkl. pause på 15 min.
15.00 Avslutning



Min formidlingsliste til Bokblink 2013: 
  • Hopp, morfar! / Tiril Valeur. - Cappelen Damm, 2013. (Løveunge)
  • Lars sier hei / Svein Nyhus. - Gyldendal, 2013.
  • Gorm er en snill orm / Camilla Kuhn, Cappelen Damm 2013.
  • Anna. En fabel om klodens klima og miljø Jostein Gaarder. - Aschehoug. 2013
  • Villaksen Salomon : og den store reisen / André Vaaler ; Oscar Jansen ll. ; og Audun Rikardsen Bergen : Vigmostad Bjørke, 2012.
  • Jeg vil ha tilbake hatten min / Jon Klassen ; [oversatt av Margrete Rasmussen]. - Bergen : Mangschou, cop. 2012.
  • Passe på en puddel / Anna Fiske. - Oslo : No Comprendo Press, 2012. 
E-bøker som apper for nettbrett og smarttelefoner:
  • Unni og Gunni gjer det fint / Anna R. Folkestad. - Oslo : Samlaget, 2013. (Bilder)
  • Jakob og Neikob / Kari Stai. - Oslo : Samlaget, 2008, kom 2012 som App. (Bilder)
  • Ruffen : sjøormen som ikke kunne svømme / tekst: Tor Åge Bringsværd ; tegning: Thore Hansen. - 5. utg. - [Oslo] : Gyldendal, 2012. (Bilder)
  • Hvordan gikk det? / Tove Jansson ; [norske vers ved André Bjerke]. - Oslo : Aschehoug, 2010. (Bilder)
  • Maja og det magiske speilet / Gyldendal/Bifrost. 2012. (Bilder)


Huskeliste til min presentasjon:

Hvordan gikk det av Tove Jansson, Asvhehoug 2012 (App kr 21) fins som papirbok 1952/2010)
  • Demo
  • App: to valg: Jeg leser selv/Les boka for meg
  • Leseinstruksjoner - medvirkning
  • Animasjoner! Lyder...
  • Kult: Tegne selv!
  • Udfordring: hva man kan klikke på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar